„Networkshop 2023” szekciói
Fókuszpontok
- Digitális transzformáció a felsőoktatási, köznevelési és kutatási intézményekben, valamint a közgyűjteményekben
- Az információs és a hálózati informatikai biztonság kérdései
- Digitális módszerek a bölcsészeti és társadalomtudományokban
- A digitális transzformáció jogi és szabályozási környezete
- A hibrid oktatás módszertani és infrastrukturális feltételrendszere
- A fejlesztések mögött álló technológiai-műszaki aspektusok
Szekciók és témakörök
I. Hálózat és technológia |
1.1 Szupergyors internet |
1.2 MI |
1.3 5G alkalmazások |
1.4 Felhőtechnológiák |
1.5 Számítási kapacitás |
1.6 Kvantum technológiák alkalmazása |
|
II. Digitális infrastruktúrák |
2.1 Kutatói felhő és HPC szolgáltatások |
2.2 A kutatási IKT infrastruktúrák nemzetközi trendjei, európai együttműködés |
2.3 Digitális ökoszisztémák általában |
2.4 Research & Open Science |
2.5 DOS (Digitális Oktatási Stratégia) |
2.6 Együttműködési platformok |
|
III. A felsőoktatás és a közgyűjtemények digitális transzformációja |
3.1 Központi (felhő alapú) közgyűjteményi szolgáltatások |
3.2 Felhőtechnológiák a közgyűjteményi digitalizálásban |
3.3 Közgyűjteményi digitalizálási helyzetkép 2022 |
3.4 A MI alkalmazásának lehetőségei közgyűjteményi tartalomszolgáltatásokban |
3.5 Digitális adatgazdagítás a közgyűjteményekben |
3.6 Online tartalom kataszter |
3.7 Born Digital tartalmak közgyűjteményi kezelése |
3.8 Digitális bölcsészet, digitális társadalomtudomány |
3.9 Gyűjtemény és korpusz (digitális tartalmak szövegbányászata) |
|
IV. Tudomány- és kutatástámogatás |
4.1 Úton az eScience felé: a kutató és az infrastruktúra szimbiózisa |
4.2 Nyílt tudomány |
4.2.1 Kutatási adatok kezelése: gyűjtés, mozgatás, tárolás, feldolgozás |
4.2.2 Adatvezérelt kutatási (data driven science) elvek és gyakorlat |
4.2.3 Kutatási folyamatok digitális támogatása |
4.2.4 Adatrepozitóriumok |
4.3 Közösségi tudomány (citizen science) |
4.4 Big Data |
4.5 A digitális ökoszisztéma új indikátorai |
4.6 Nemzeti Laboratórium programok |
|
V. Az oktatás informatizálása |
5.1 Mélytanulás és neuropedagógia |
5.2 MI az oktatásban |
5.3 A tanulási folyamat támogatása digitális közgyűjteményi tartalmakkal |
5.4 Intelligens tanulási környezet |
5.5 Tanulásmenedzsment rendszerek |
5.6 Központi oktatási infrastruktúra-fejlesztések |
5.7 A járvány hatása a digitális transzformációra |
5.8 Nemzeti tervek és programok integrációja: a DJP oktatási programja |
5.9 Intézményi informatika mindennapos és stratégiai kérdései |
5.10 Smart University // az egész egyetem, mint digitális ökoszisztéma |
|
VI. A szélesebb körű digitális átalakulás kérdései |
6.1 Kiberbiztonság |
6.2 Intelligens biztonság – archiválás és adatvédelem |
6.3 Tudásalapú gazdaság |
6.4 A digitális gazdaság és társadalom mérési módszertanának és tartalmának megújítása |
6.5 Automatizáció |
6.6 FinTech |
6.7 Bionika, e-sport, egészségügyi digitális és informatikai kihívások és megoldások |
6.8 Interoperabilitási elvárások, szabványok |
6.9 A digitális transzformáció jogi és szabályozási környezete |