# |
Szerző(k) |
Cím |
Szekció |
26 |
Farkas István |
A HBONE 2020. évi fejlesztési eredményei |
1.1 |
30 |
Horváth Gábor |
Az informatikai infrastruktúra monitorozása és felügyelete |
1.1 |
24 |
Fulajtár József |
Cisco DevNet – a way to automation & AI |
1.2 |
46 |
Csernok Gábor – Barta Péter |
5G Képes Hálózatok Kihívásai |
1.3 |
77 |
Mácz Ákos |
5G-re épülő innovatív megoldások Magyarországon |
1.3 |
48 |
Ónodi-Kiss Zoltán |
A KIFÜ digitalizációt támogató szolgáltatásai, WDC új gépterem kialakítása és kiszolgáló infrastruktúra (C4E) fejlesztése |
1.5 |
3 |
Gál Zoltán |
Összeköttetés alapú adatátviteli forgalom típusok azonosítása mesterséges intelligenciával szuperszámítógép környezetben |
2.1 |
10 |
Kacsuk Péter – Ormos Pál |
Az MTA Cloud kutatási infrastruktúrától az ELKH Cloud projektig |
2.1 |
11 |
Ormos Pál – Dr. Kertész Gábor |
Gépi tanulás az ELKH Cloudon |
2.1 |
13 |
Pintér Ádám – Ormos Pál |
Bintonságtechnikai megfontolások az ELKH Cloud WDC ágában |
2.1 |
14 |
Mező György – Ormos Pál |
Referencia architektúrák a gyakorlatban és szerepük a felhasználók támogatásában |
2.1 |
20 |
Rigó Ernő – Ormos Pál |
Biztonságtechnikai megoldások az ELKH Cloud SZTAKI ágában |
2.1 |
21 |
Rigó Ernő – Pintér Ádám – Ormos Pál |
Az ELKH Cloud kapacitásának bővítése |
2.1 |
22 |
Farkas Attila – Lovas Róbert – Ormos Pál |
Referencia architektúra koncepció és megvalósítása az ELKH Cloudon |
2.1 |
23 |
Lovas Róbert – Emődi Márk – Ormos Pál |
A felhő orkesztráció elméleti és gyakorlati kérdései: hogyan növelhető a megbízhatóság? |
2.1 |
40 |
Maulis Ádám – Szánthó Lénárd |
ELTE új HPC rendszerének tervezése, építése, lehetőségei |
2.1 |
51 |
Kiss Zoltán |
A KIFÜ HPC és MI fejlesztései |
2.1 |
17 |
Mohácsi János |
KIFÜ nemzetközi együttműködései és projektjei |
2.2 |
83 |
Máray Tamás |
HPC Kompetencia Központ |
2.2 |
87 |
Héder Mihály – Ormos Pál |
Megakad a torkunkon a metaadat |
2.6 |
88 |
Héder Mihály – Ormos Pál |
eduGAIN Reporting – vizuális állapotjelentés az eduGAIN föderáció tagjairól |
2.6 |
37 |
Csóka-Jaksa Helga – Bedő Árpád |
A TÉR megújítása a PTE Egyetemi Könyvtár és Tudásközpontban |
3.1 |
64 |
Lendvay Miklós |
A könyvtári együttműködés informatikai támogatása: adatmodell, workflow, rendszerfelépítés |
3.1 |
84 |
Mészáros Tamás |
Digitalizálás megújítása az Országos Széchényi Könyvtárban |
3.3 |
85 |
Matolay Katalin – Csirmazné Rezi Éva |
Az új kötelespéldányrendelet |
3.3 |
86 |
Rényi Mátyás Attila |
A Mikes Kelemen Program működése és megújult szolgáltatási felülete |
3.3 |
15 |
Csík Tibor |
A könyvtárak az új digitális világban |
3.4 |
33 |
Békésiné Bognár Noémi Erika – Nagy Andor |
A könyvtári szolgáltatások átalakulása és fejlesztése a pandémia idején |
3.4 |
63 |
Lábody Péter |
Könyvtári digitalizáció egy új lehetőség kapujában |
3.4 |
7 |
Ungváry Rudolf |
A „földrajzi személyi” hungarikum A magyar kultúrában szerepet játszó személyek születési, életrajzi és halálozási helyeinek területi szórása a világban |
3.5 |
8 |
Ilácsa Szabina |
Hogyan lesz a házi szabályzatból alkalmazásprofil? |
3.5 |
47 |
FarkasKatalin – Nagy Dóra |
Speciális dokumentumok és tartalmak – speciális metaadatszerkezetek: Muzeális tartalmak és kéziratok repozitálása a Szegedi Tudományegyetem Klebelsberg Kuno Könyvtárában |
3.5 |
4 |
Németh Márton |
A COVID járvánnyal kapcsolatos webarchiválási tevékenységek – nemzetközi és hazai körkép |
3.6 |
5 |
Drótos László |
Drótos László: A közösségi média archiválásának nehézségei |
3.6 |
9 |
Mátyás Melinda |
Magyarországi adatbázishasználat a számok tükrében – különös tekintettel a magyar e-könyves adatbázisokra és 2020-tól tartó járványügyi helyzet hatására |
3.6 |
52 |
Garamvölgyi László |
A zárt ajtók mögött |
3.6 |
19 |
Biszak Sándor – Biszak Előd |
Digitális bölcsészet a gyakorlatban, az ARCANUM mesterséges intelligencia fejlesztései |
3.7 |
49 |
Káldos János |
A referencia modellek alkalmazása egy koraújkori dokumentumtípus esetében (Esettanulmány) |
3.7 |
31 |
Kalcsó Gyula |
Born digital workflow tervezése a PIM Digitális Bölcsészeti Központjában |
3.8 |
41 |
Szűcs Kata Ágnes – Mihály Eszter |
Automatikus kézírás-felismertetés Kiss József levelezésén |
3.8 |
53 |
Mihály Eszter – Cséve Anna |
A digitális szövegkiadások nehézségei és lehetőségei a közgyűjteményekben |
3.8 |
59 |
Fellegi Zsófia |
Digitális filológiai korpusz mint Big Data? Szövegstatisztikai és nyelvelemző vizsgálatok TEI XML fájlokon. |
3.8 |
34 |
Smrcz Ádám |
Teaching Digital Humanities on Digital Platforms |
3.9 |
36 |
Horváth Péter – Kundráth Péter- Palkó Gábor |
Magyar líra a „távoli olvasás” horizontján: az ELTE Verskorpusz fejlesztése |
3.9 |
43 |
Bajzát Tímea Borbála – Szemes Botond – Szlávich Eszter |
A magyar regény korpusza és a „távoli olvasás” |
3.9 |
45 |
Sebestyén Ádám |
Prozopográfiai adatbázis-fejlesztés |
3.9 |
55 |
Timár Mária – Bajzát Tímea Borbála – Palkó Gábor |
A szerzői „ujjlenyomat” stilometriai koncepciója Jókai Mór prózájának szövegterében |
3.9 |
60 |
Kiss Margit – Palkó Gábor – Szakács Béla Benedek |
Szöveghasonlósági vizsgálatok automatizálása |
3.9 |
16 |
Mohácsi János |
Tudomány támogató e-infratruktúrája – EOSC |
4.1 |
27 |
Sárközi-Lindner Zsófia – Indig Balázs |
A Digitális Örökség Nemzeti Laboratórium internetes újságcikk-kereső és archiváló szolgáltatása |
4.11 |
75 |
Rakyta Péter |
A magyar társadalom informatikai tájékozottságának növelése |
4.11 |
80 |
Géczi Gábor – Dénes Ferenc |
Sport, Technológia, Innováció – Hogyan tovább a magyar sportban az extenzív fejlesztési szakasz után? |
4.11 |
12 |
Kilián Zsolt – Lencsés Ákos – Margit István |
Open access folyóirat- és könyvkiadás könyvtári támogatása egyetemi környezetben. A Ludovika Egyetemi Kiadó és az NKE Egyetemi Központi Könyvtár és Levéltár együttműködése |
4.2 |
38 |
Fazekas-Paragh Judit |
National Initiatives of Open Science in Europe (NI4OS-Europe) általi fejlesztések a gyakorlatban |
4.2 |
2 |
Holl András |
Intézményi, támogatói szabályozások kialakítása a nyílt tudomány kutatási adatkezelési céljaihoz |
4.3 |
18 |
Bilicsi Erika – Virág Gabriella |
Kutatási adatok hivatkozhatóságának biztosítása a tudományos teljesítmény mérésének szolgálatában |
4.3 |
28 |
Zeller Rozália – Hoczopán Szabolcs – Dr. Nagy Gyula |
Kutatási adatkezelést támogató szolgáltatás a Szegedi Tudományegyetemen |
4.3 |
32 |
Molnár Tamás |
Mesterséges intelligencia és csevegőrobotok alkalmazása az oktatásban |
5.2 |
29 |
Dr. Kokas Károly – Várnai-Vígh Adrienn |
Tömeges könyvtári felhasználóképzés távoktatási formában az SZTE Klebelsberg Könyvtár e-learning platformján |
5.3 |
44 |
Fülöp Tiffany – Nagy Gyula |
Az online oktatás könyvtári támogatása a Szegedi Tudományegyetemen |
5.3 |
65 |
Lengyelné dr. Molnár Tünde |
A könyvtár tanulás-támogató szerepe a 21 századi században |
5.3 |
42 |
Racsko Réka – Révész László |
Egy módszertani megújulás digitális aspektusai a köznevelésben |
5.4 |
54 |
Szommer Katalin – Sárközi Réka |
Parametrikus modellezés oktatása online térben |
5.4 |
58 |
Dr. Prantner Csilla – Csernai Zoltán |
A pedagógus továbbképzés tapasztalatai a Komplex Alapprogram Digitális alapú alprogramjában |
5.4 |
61 |
Göncziné Kapros Katalin |
Innovációk a Komplex Alapprogramban a digitális kultúra fejlesztéséhez |
5.4 |
62 |
Antal Péter |
Távoktatási tapasztalatok, pandémia idején, az Eszterházy Károly Egyetemen, a Komplex Alapprogram tükrében |
5.4 |
72 |
Frész Attila |
A Digitális Névjegy Rendszer lehetőségei, avagy az iskolai digitális kompetencia fejlesztése |
5.4 |
74 |
SörényEdina |
A digitális kompetenciafejlesztés új eszköze: a DigKomp rendszer |
5.4 |
39 |
Csernai Zoltán |
A MOOC platformok összehasonlító elemzése |
5.5 |
56 |
Négyesi Péter |
Elektronikus tanulási környezetek pro és kontra érvei az adaptivitás szemszögéből |
5.5 |
57 |
Papp Gyula – Vágvölgyi Csaba |
E-learning eszközhasználati szokások a Debreceni Egyetemen |
5.5 |
69 |
Szilágyi Ádám |
Adatalapú döntéshozatal az intézmények szintjén: lehetőségek és lépések |
5.6 |
35 |
Király Zoltán |
A veszélyhelyzeti távoktatás gyakorlati tapasztalatai a Debreceni Egyetemen |
5.7 |
68 |
Perényi Petra Panna |
„Mitől válnak okossá az egyetemek?” – Egyetemek a XXI. században |
5.7 |
67 |
Loboda Zoltán |
Networkshop 2021 – Digitális kompetenciafejlesztés szakpolitikai perspektívái |
5.8 |
70 |
Horváthné Felföldi Helga |
A Digitális Jólét Nonprofit Kft. keretében megvalósult GINOP-6.2.5 – VEKOP-19-2019-00001 „Szakmai képzés digitális módszertanának egységesítése” c. projekt eredményei |
5.8 |
71 |
Salomvári György |
Adatvezérelt oktatási rendszerek |
5.8 |
78 |
Bürger Dóra |
A hazai elektronikus bankolás fejlődése, 2021. évi új szabályozások és az azonnali fizetési rendszer továbbfejlesztése mentén |
6.1 |
79 |
Dénes Ferenc – Oláh Nóra |
Ne légy Dagi Pasi – Itt a DigiTesi! – Az iskolai testnevelés és szabadidősport digitális támogatása |
6.2 |
73 |
Jankó Tamás |
Digitális Munkaerő Program és a technológiai innovációk, avagy mi lesz a munkánk 2030-ban? |
6.3 |
82 |
Kocsis Dávid |
A Nemzeti Adatvagyon Ügynökség megalakulása és működése |
6.3 |
76 |
Ulicsák Ádám |
Európai kezdeményezések a digitális fogyasztóvédelem területén (DSA, DMA bemutatása) |
6.4 |
6 |
Horváth Gábor |
Álhírek elleni védekezés az online térben |
6.6 |
25 |
Ács György |
Automatizálás a fenyegetések vadászatában |
6.6 |
50 |
Koczka Ferenc |
OSINT technológiák és alkalmazási lehetőségeik a felsőoktatási rendszerek ellen |
6.6 |
66 |
Rigó Ernő – Ormos Pál |
HunCERT 2020, Zoom és egyéb ingyenes videokonferencia rendszerek adatvédelmi kérdései |
6.6 |
89 |
Kiss Bence |
Felhő a földön == köd? |
|
90 |
Hegyi-Füstös István |
Linux alapú levelezésből O365-be – 2 év migráció tapasztalatai |
|
91 |
Bolya Mátyás |
A Zenetudományi Intézet digitális archívum koncepciója az oktatás és a tudomány szolgálatában |
|
92 |
Pálinkás Szabolcs |
ELTE: Távoktatás bevezetése – Előadói termekből, Microsoft Teams csoportok lettek |
|
93 |
Kadlecsik József |
Az XDP és a flowtables mire jó (és mire nem)? |
|